woensdag 31 januari 2007

Nietzsche en jazzkatten




Mijn examen vandaag ging niet echt schitterend, want ik kreeg natuurlijk de moeilijkste tekst ('de genezende' uit 'Aldus sprak Zarathoestra') en de prof stelde geen simpele vragen. Verder is het best lastig als je geen voorbereidingstijd krijgt, je kan het niet even op een rijtje zetten...Maar ik heb dan toch een 12 gekregen, dus ik ben wel tevreden...

Nietzsche vind ik wel erg interessant, vooral zijn theorie over de eeuwige terugkeer (van hetzelfde), zijn 'afgrondelijke gedachte', maar ook zijn theorie over het medelijden...Ik zal mij dus eens op de werken van Nietzsche storten in mijn vrije tijd.

(Op de foto is te zien hoe Lou von Salomé haar vrienden Paul Rée en Friedrich Nietzsche voor haar karretje heeft gespannen. Met hen samenwonen wilde ze wel, maar op de huwelijksaanzoeken van Nietzsche is ze nooit ingegaan...)
Maar dat is nu nog niet, eerst vrijdag nog geschiedenisfilosofie. Het is niet leuk nog te moeten studeren, terwijl de meeste andere studenten al vakantie hebben...

Ik heb trouwens al weer een aantal mooie blogstrijdgedichten gekregen! Bedankt daarvoor, hoewel het weer een moeilijke keuze zal worden...en ik wil eigenlijk niemand teleurstellen. Maar ja, er kan er maar één winnen.

Ik heb weer een aantal linken toegevoegd, ga zeker eens kijken (en luisteren!) op de site van kommil foo. Bij 'geluid en teksten' kan je al hun cd's beluisteren. Vaak grappig, heel ontroerend en soms droevig maar altijd mooi.

Voor strip- en kattenliefhebbers is ook deze link erg aan te bevelen: Lackadaisy: een webcomic die zich afspeelt ten tijde van de drooglegging in de U.S.A. met katten in de hoofdrol. Katten met machinegeweren, jazz en 'flapper girls' (of 'flapper cats?) dus. De strip is nog volop in onwtikkeling, maar de eerste pagina's staan online (check het archief). Persoonlijk vind ik het geweldig goed getekend, en het verhaal veelbelovend.




Ik zal maar weer gaan studeren, tot de volgende!

(stemmen op de blogstrijdgedichten kan altijd nog op het forum!)

Groetjes,

Nip



2 opmerkingen:

Frans Vlinderman zei

Over Nietzsche hou ik voorlopig nog mijn mond, daar moet je me nog maar wat in bijvijzen, maar die jazzkatten, ik heb die andere katten ook al gezien die jij gegeseld hebt met jouw potlood, wanneer krijgen de mensen die te zien?

Baai de weey, nog bedankt voor het aangaan van de strijd, het ziet er trouwens naar uit dat jij op kop loopt qua aantal stemmen, ik zal morgen of zo ne keer een mailingske doen naar de vorige deelnemers...

je Fransje

Anoniem zei

Lees ook met een gerust hart de gedichten van:
http://erikvlaksteeter.web-log.nl/

BasicPublishing.nl - de website voor uw verhalen en gedichten

Miss Jackie Tee & Me

Miss Jackie Tee & Me