zondag 28 januari 2007

Blogstrijd Gedicht van de Week


En mijn winnaar is...Filip roman met het volgende gedicht:


Een bloem op een vlinder

een bloem in de lucht
vlindert
van jou naar mij

een vlinder op een stengel
bloemt als jou
of is het bloeit
als jij?

jij en ik vormen een raap
of is het net andersom,
ik en jij?

Filip roman

Gefeliciteerd, Filip! En de anderen: niet getreurd! Ga stemmen voor dit gedicht en steun de underdog! En stuur volgende week gewoon opnieuw in (mag ook met hetzelfde gedicht).
Het is de bedoeling dat dit gedicht hier een hele week goed zichtbaar blijft staan, maar blogs zijn rare dingen en ik kreeg het niet op de juiste manier voor elkaar. Ik moet ook nog studeren vandaag, dus ik zet het nu maar even zo...

Ik vond het heel moeilijk een winnaar te kiezen, want ik kreeg het ene na het andere prachtige gedicht binnen! Maar ik heb deze uitgekozen, omdat ik denk dat onze Vlindervriend het wel zal appreciëren. En omdat ik Pom even moet bewijzen dat ik ook voor de vrede (in huis) ben. Hij vroeg zich in een artikel af waar het heen moest met de wereld als geliefden in onmin leven. Nu Pom, je ziet het, geen onmin aan deze kant van de blogstrijd! Aan de andere kant heeft Vlinderman wel een bloederig gedicht geschreven, de gedachte wekkend dat dit wel eens in ons eigen huishouden zou kunnen plaatsvinden. Maar u weet dat mannen graag overdrijven.

Ik zei het al: nu mogen jullie allemaal massaal gaan stemmen op het forum: even aanmelden en onder 'blogstrijd' vind je het wel. Het is wel de bedoeling dat je de poll invult bij Vlinderman én bij Nip.

En nu snel terug naar de boeken!

Liefs

Nip

1 opmerking:

Frans Vlinderman zei

Een mooi gedicht, ik moet het bekennen. En ja, wij zijn een raap, zo één van recht voor de ... juist ja :)
Onze Spinyopaat heeft zich anderzijds ook niet van zijn kleinste kant laten zien. Benieuwd wie die mening nog delen...

BasicPublishing.nl - de website voor uw verhalen en gedichten

Miss Jackie Tee & Me

Miss Jackie Tee & Me