woensdag 10 januari 2007

Levensbeschouwing


Vandaag mijn eerste examen gehad: levensbeschouwing. Vijf vragen over vrijzinnig humanisme, taoïsme, boeddhisme, cultuurevolutionisme en islam...

Het ging wel redelijk, maar het hangt van de verbetering af...ik zou een 9 of een 11 kunnen hebben. Nuja, we zien wel, ik heb mijn best gedaan.

Het taoïsme en het zen-boeddhisme spreken me wel aan. Niet dat ik nu de hele dag ga mediteren en streef naar de verlichting, maar hun wereldbeeld lijkt veel logischer. Alles is energie.

Beetje boeddhistisch gedicht:


vandaag ben ik een komma


de schemering fluistert
wat sterren voor zich uit
het gras groeit nu sneller
alsof ik het niet horen kan

mijn kleine teen denkt
even dat hij zeker weet
hoe een voet zich voelt

de donkere haren staan in bloei
en draaien rond de takken
ze lijken me te zeggen dat ik
maar even moet blijven hangen


Nip


1 opmerking:

Frans Vlinderman zei

Jij mediteren hier in huis? Al eens geprobeerd te mediteren met een Vlindervent in huis???
Ik hoop stiekem op een 'meer dan tien' - komt onze vakantie ten goede...

je Fransje X

BasicPublishing.nl - de website voor uw verhalen en gedichten

Miss Jackie Tee & Me

Miss Jackie Tee & Me