zaterdag 20 januari 2007

Mind you!


Dit prachtige werk is van de kunstenaar M. C. Escher.


Gisteren examen gehad van 'wijsgerige antropologie' oftewel 'Philosophy of Mind'. Ik was erg zenuwachtig, want het was open boek (een heel ingewikkeld engels boek), en daar ben ik nooit gerust op. Mijn vraag was bijvoorbeeld: 4. Dat wilde zeggen dat ik even moest komen uitleggen 'wat het probleem was' in hoofdstuk 4. Het hoofdstuk was 'Mind as the Brain' waarin argumenten werden uiteengezet om de stelling dat onze geest identiek aan onze hersenen zou zijn te verdedigen. Maar dat was buiten het argument van 'multiple realizability' gerekend! Dus de identiteitstheorie hield niet lang stand.

De prof was in ieder geval tevreden. Ik dus ook.

Next: filosofie van de literatuur...


Geen opmerkingen:

BasicPublishing.nl - de website voor uw verhalen en gedichten

Miss Jackie Tee & Me

Miss Jackie Tee & Me