zondag 4 februari 2007

Blogstrijd Gedicht van de Week

We zijn een beetje laat met de blogstrijd-gedichten, maar vergeef het ons...deze vrijdag mijn laatste examen afgelegd (het moeilijkste examen van de hele reeks) en het is een vermoeiende examenmaand geweest...dus heb ik gisteren en vandaag wat bijgeslapen.

Maar nu is het tijd om de ultieme winnaar van afgelopen blogstrijd te onthullen: Nip en Filip Roman met het gedicht 'een bloem op een vlinder' haalden de meeste stemmen en Nip heeft dus een betere smaak dan Vlinderman... Maar voor hoe lang nog?

Eens kijken of mijn nieuwe winnaar mijn status kan verdedigen! Mijn hoop is gevestigd op Max Lerou met het gedicht 'schatgraven' (hij schreef in zijn mail trouwens iets in de trant van 'Vlinderman plagen' en dat beviel me ook wel, haha). Hij heeft schijnbaar ook iets met cobra's, wat precies vind je misschien hier wel. Lees (en lees bij Vlinderman), vel uw oordeel en stem! Het stemmen is trouwens vereenvoudigd, je brengt nu gewoon op het forum je stem uit op Vlinderman of Nip! Snel en makkelijk, dus gewoon even doen (misschien nog even snel registreren)!

Het was weer een moeilijke beslissing, maar jullie weten het, gewoon terug insturen en wie weet sta jij met jouw gedicht een hele week te blinken op mijn blog!

Nip

4 opmerkingen:

Frans Vlinderman zei

Ok, ok, met Filip Roman vorige week en zijn vlinderiaans bloemengedicht, dat kon niet misgaan voor jou. Of Max Lerou je deze week zal kunnen redden, valt in ieder geval nog te bezien. Gerard Cornielje neemt je in ieder geval mee op reis (zie maar op mijn blog, weekstrijdgedicht!)

Frans V.

Anoniem zei

Weet je Frans...ik vind Gerard een goed dichter, bij vlagen zeer goed.
Zijn werk dat jij nu op je site hebt staan is helaas voor jou niet echt geweldig.
Logisch dat ik mijn gedicht 'schatgraven' beter vind, dat staat buiten kijf.

Maar los daarvan kleven er toch wel een paar bezwaren aan het gedicht van Gerard.

Zo zie ik iemand die bij zijn volle verstand is niet zo snel bij hoge koorts naar parels duiken... of ze nu in groen water liggen en in de Andaman Zee dat maakt niet uit, die parels liggen er morgen ook nog, die hoeven echt niet kost wat kost vandaag opgedoken.

En tijgers die rennen over schelpenstranden?
Dat moeten dan wel zeer wanhopige poezebeesten geweest zijn; anders blijven die toch mooi in de jungle.

En wat moet ik denken van 'beklimmen' van de Sierra Nevada?
De naam verklaart de onzin daarvan, immers zij betekent 'besneeuwde bergketen'...daarin kan men wandelen, skieën en zo.

Bovendien kan het daar flink druk zijn en is het maar de vraag of het er werkelijk zo donker is. Zou kunnen natuurlijk, maar dat donker vind je ook in de jungle of op één vande honderden, nee duizenden eilandjes die er in Z.O. Azië te vinden zijn.

Ik kan dat weten want ik woonde er waarschijnblijk langer dan Gerard, namelijk zo'n vijftien jaar aan één stuk.

Tenslotte: Gerard eindigt met de opmerking dat hem hem nooit lukte de verte dichterbij te halen.
Vreemd dat iemand die zo veel onderweg is en gevaren heeft, niet eens een verrekijker heeft.

Tsja, jammer Frans, leuk geprobeerd, maar wanneer de gasten hier een beetje gevoel voor powezie hebben dan kan het niet anders dan dat Nip opnieuw met de eer gaat strijken.

Tof da'k dan een beetje mee mag strijken.

Anoniem zei

pardon, ik vergat te ondertekenen.

met groet, ook aan Gerard,

Max Lerou

Filip Roman zei

Dat gedicht van deze week : ¡top!
Je gaat weer winnen Nip.

BasicPublishing.nl - de website voor uw verhalen en gedichten

Miss Jackie Tee & Me

Miss Jackie Tee & Me