dinsdag 26 februari 2008

bzz

Druk druk.

Met papa ging alles goed. Ondertussen loopt hij alweer een beetje, en heeft hij voor langere periodes een rolstoel weten te bemachtigen, zodat hij ook weer naar buiten kan. Straks gaan we samen nog even langs, want later deze week heb ik geen tijd meer en vrijdag mag hij alweer naar huis.

Dit weekend was gezellig, vrijdag zijn we bij Jurgen en Joke gaan eten. De zussen van Joke en hun wederhelften waren er ook, er was veel te veel (maar wel erg lekker) eten en rond half 4 lagen we dan eindelijk in bed. De volgende ochtend was Frans druk bezig met hun nieuwe laptop gebruiksklaar te maken en hield ik Silke en Sander bezig. Daarna bracht Jurgen ons naar mama - na een omweg via een bloemenwinkel. Mama had heerlijk stoofvlees gemaakt (waarvan ik het recept nog probeer te ontfutselen voor op het kooklabo), en later die avond waren we dan weer thuis.

Zondag hebben we niet al te veel gedaan, we zijn nog even naar het Zeezicht gegaan, alwaar we als twee kleine kinderen galgje hebben gespeeld op bierviltjes. Jaja. Intellectuelen hebben ook al eens nood aan ontspanning, ik zeg het u. Ofwel is het een zorgwekkende vorm van regressie, dat kan natuurlijk ook.

In ieder geval, de week is terug begonnen, en vanaf morgen vlieg ik er weer in: weer een aantal intensieve studiedagen, om vrijdag te eindigen met een eendagsconferentie, natuurlijk allemaal weer rond terreur. Ik moet zeggen dat ik nu anders naar terreur begin te kijken, dat ik er eigenlijk nu pas écht naar kijk. Vreemd is dat.

Ik zou heel graag willen reageren op de commentaar van Filip op mijn vorige bijdrage, maar vind er nu de tijd en juiste woorden niet voor. Maar het komt. Alvast één opmerking: de Franse Revolutie wordt ook wel 'La (grande) terreur' genoemd. Dus er was zeker sprake van (een vorm van) terreur in de tijd van Hegel.

Soit, de rest volgt later wel.


Nip

3 opmerkingen:

Filip Roman zei

Neem je tijd Nip. Ik wacht met spanning. Ik hou van zo'n woordterroristisch spelletje.

Lees je bijdragen graag en elke dag (als je schrijft natuurlijk). Bij Frans blijf ik alvast niet op mijn honger, maar hij geniet het voordeel van jouw wokkunsten te kunnen profiteren. Dat scheelt hem gauw een blog per dag, de tijd van het kauwen niet meegerekend. Soit, hij is een volhoudertje aanhoudertje, wok op de schoot bediend of niet.

Filip Roman zei

Neem je tijd Nip. Ik wacht met spanning. Ik hou van zo'n woordterroristisch spelletje.

Lees je bijdragen graag en elke dag (als je schrijft natuurlijk). Bij Frans blijf ik alvast niet op mijn honger, maar hij geniet het voordeel van jouw wokkunsten te kunnen profiteren. Dat scheelt hem gauw een blog per dag, de tijd van het kauwen niet meegerekend. Soit, hij is een volhoudertje aanhoudertje, wok op de schoot bediend of niet.

Frans Vlinderman zei

Ben een beetje op zoek naar de titelbetekenis. Zitten we nu al met insecten in huis of zo? Met die verstoorde milieu-effecten zou dat natuurlijk al wel kunnen. Of moet ik het eerder in de richting van bizzy bizzy zoeken?

@ Filip roman: je gebruikt kunsten op een heel terechte manier. Nip is een kunstenares, niet alleen met haar summier klavier, maar ook en vooral met de wok...

BasicPublishing.nl - de website voor uw verhalen en gedichten

Miss Jackie Tee & Me

Miss Jackie Tee & Me