dinsdag 5 juni 2007

Techniekfilosofie

Martin Heidegger


Mijn examen techniekfilosofie gisteren ging erg goed, ondanks dat we pas twee minuten voor het examen te horen kregen dat er toch een vraag over de cursus kwam...*paniek*
We dachten dat we alleen onze paper en een voorbereide vraag gingen bespreken. Niet dus.


Maar ik had geluk, zeker ook omdat de prof mijn paper eerst wilde bespreken. Ik was niet echt kapot van dat paper, maar de prof wel: hij vond het heel filosofisch van me dat ik mijn paper eindigde met vragen. Minder leuk was toen ik ze zelf moest beantwoorden, maar blijkbaar deed ik het niet slecht, want hij was vrij enthousiast. Hij zei dat ik het paper echt diepte gaf. Na een paar vraagjes over een andere tekst ging het nog steeds vlot. Dan was de vraag over de cusrus ook nog goed, en toen kwam er een tricky question. We hadden in de cursus voornamelijk de klassieke visie op techniek behandeld (Heidegger, Jaspers,...), en op het einde nog snel even het transhumanisme (cyborg-toestanden) en dan hadden we een tekst gekregen over mediatie (minder extreem dan de cyborg-toestanden) waar we nog een A4 over moesten schrijven. Dat is niet zo'n briljante verhouding. Daar vroeg hij dus over: heb je het gevoel dat je iets gemist hebt in de lessen? Ik heb maar de optie 'alles behalve kritiek' genomen.


Ik mag op mijn twee oren slapen, dat examen zit wel goed.


Volgende: vrijdag. Ofwel een paper ofwel mondeling (ik ben er nog niet helemaal uit) over nihilisme!

1 opmerking:

Frans Vlinderman zei

Zelfuitgeroepen prof Vlinderman stelt voor een paper te schrijven, gezien het succes van eerdere papers - en prof FV heeft er al wat weten passeren, sommige zelfs tegen uiterste deadlines aan - en de auteur nog geslaagd ook, wat moet dat meer zijn {}

BasicPublishing.nl - de website voor uw verhalen en gedichten

Miss Jackie Tee & Me

Miss Jackie Tee & Me