woensdag 20 juni 2007

Go with the flow...



Ik ben terug van mijn examen...het was wel oké, maar ik had wel een lastig fragment en ik ben wel dingen vergeten te zeggen. Maar de prof stelde geen bijvragen, dus het was goed genoeg.

De basisgedachte van het Taoïsme is eigenlijk helemaal niet ingewikkeld: go with the flow... (en alles ontstaat uit de Tao en keert er naar terug) (en Yin en Yang natuurlijk)

Maar natuurlijk komen daar allerlei Chinese termen bij kijken, zoals Fen, Yen, Yi, Chi, Li, Zi, Xin, enzovoort...probeer dat allemaal maar eens te onthouden (en uit te spreken)

Nog zoiets: de namen van al die Chinezen. Er is geen duidelijke schrijfwijze of uitspraak: Laozi? Lao Tse? Lau-Tze? En is het Tao Te Tsjing, Daodejing, Te-tao Ching?...gelukkig was het een mondeling examen...

En nu moet ik Kant weer gaan herhalen, want dat examen heb ik morgen!

1 opmerking:

Frans Vlinderman zei

Ik Maak me van Kant als je nu niet sebiet een kus geeft, vergiffenis vraagt omdat het al zeker tien minuten geleden is voor de laatste en dan me de knuffel geeft die alleen jij me mag geven! En als dat teveel gevraagd is, ben ik bereid te wachten tot na je examens, maar dan wel geen seconde langer ;)

BasicPublishing.nl - de website voor uw verhalen en gedichten

Miss Jackie Tee & Me

Miss Jackie Tee & Me