donderdag 21 juni 2007

Kant



Mijn examen van Kant ging vrij goed. Ik was bijna te laat omdat ik, toen ik bijna op de UA was, erachter kwam dat mijn woordenboek Duits-Nederlands nog thuis op tafel lag...en NO WAY dat ik dat examen zonder zou proberen af te leggen! Ik ken nu wel een aantal woordjes Duits (de sleutelwoorden van de filosofie van Kant) maar niet genoeg om zomaar even een fragmentje uit de Grundlegung der Metaphysik der Sitten of de Tugendlehre te vertalen. (ook al hebben we die fragmenten uitvoerig besproken)

Ik was gelukkig nét op tijd. Iedereen zat al binnen, maar de deur stond nog open. Ik was echt wel even in paniek. Te laat komen op een examen dat je in de eerste plaats al hebt verzet is not done!

Ik heb er lang gezeten, maar had ook veel tijd nodig voor de voorbereiding. Uiteindelijk heb ik daar twee en een half uur gezeten, voor het mijn beurt was. Niet erg goed voor de concentratie! Maar zoals gezegd ging het wel redelijk. Heb niet op alle bijvragen kunnen antwoorden, maar goed...

Ik weet dat ik een hekel aan Kant hoor te hebben, maar eigenlijk vond ik deze cursus heel interessant.

Maandag mijn laatste examen. Deze keer over Thomas (van Aquino). Dat is die ene filosoof uit de Middeleeuwen met zijn 5 godsbewijzen. (die rammelen langs alle kanten, maar doen godsbewijzen dat niet altijd?)

Niet opgeven nu, ik weet wat ze zeggen over laatste loodjes...


Nip

Geen opmerkingen:

BasicPublishing.nl - de website voor uw verhalen en gedichten

Miss Jackie Tee & Me

Miss Jackie Tee & Me