woensdag 9 januari 2008

My cup of tea

Ik ben toch een verslaving aan het ontwikkelen! Namelijk: een theeverslaving. (ik geef toe dat het niet zo cool staat als een sigaret of glas wijn, maar het is wel gezonder - mijn verslaving beperkt zich tot kruidenthee zonder theïne).

Het verhaal: Ik dronk af en toe wel eens een kopje thee (witte thee van Lipton), maar toen ik een pakje thee (sterrenmix, de naam alleen al) meebracht uit Maastricht in november, begon ik elke avond minstens één kopje te drinken. Maar toen - oh horror - was de sterrenmix op en ik vond nergens een winkel in Antwerpen waar ik die kon vinden. Nu is één van de ingrediënten van sterrenmix venkel, dus ben ik een surrogaatthee gaan zoeken in de Delhaize: ordinaire venkelthee.

Afgelopen week liep ik met Frans door de stad en gingen we richting universiteit. Plots zag ik in een etalage stápels sterrenmix liggen. Ik stopte en wees (het zag er vast heel idioot uit, en het winkelmeisje keek net door het raam). Dus wij naar binnen en nu heb ik behalve sterrenmix ook morgenmix! En het winkeltje is nieuw, en blijft hopelijk nog lang bestaan.

Dus nu drink ik 's morgens morgenmix, 's middags venkelthee (die moet nog op) en 's avonds sterrenmix! En omdat de thee op zich lekker zoetig is (door de venkel en anijs) hoeft er geen suiker in.

Godgodgod, wat zijn we goed bezig! (ook al 1000 meter gezwommen vandaag! Ha!)

:-p

Al die theepraat doet me trouwens denken aan Alice in Wonderland...je weet wel:



3 opmerkingen:

Frans Vlinderman zei

Nip, mijn theemeisje, goed bezig, dat ben jij {} En wat de rest betreft: zolang je je kopje naderhand maar lekker bij de hoop afwas zet (die stiekem bij elke passage naar me lonkt) en NIET voor mijn klavier/scherm... En aan de medelezers: we zijn bijzonder gelukkig, maar God, wat kunnen we er een rommeltje van maken met al die tassen waar koffie of thee in heeft gezeten...

Anoniem zei

Verse muntthee is ook niet te versmaden! ;-)
Maar idd, goe bezig!
Greetz en zoals beloofd:
http://antje.skynetblogs.be

Anoniem zei

Hey hey

Zou je me eens willen zeggen waar dat winkeltje zit en welk winkeltje dat is?

Groeten Leonieke

BasicPublishing.nl - de website voor uw verhalen en gedichten

Miss Jackie Tee & Me

Miss Jackie Tee & Me