zondag 2 maart 2008

Conferentie & Stomp

Vrijdag was de laatste 'intensieve studiedag' rond terreur, en wel de hoogdag: een eendagsconferentie met "five international experts in the field of political and philosophical research on terror from the United States, the United Kingdom and the Netherlands (hoe exotisch!)". De sprekers waren: Bill Durodié (UK), bob Brecher (UK), Ruud Welten (Nederland), Paul Reynolds (UK) (die in de pauze even met ons kwam praten en er uitziet als een Hells Angel, echt waar) en 'keynote-speaker' Dana Villa (USA). Durodié, Brecher en Reynolds waren de beste sprekers. Van Ruud Welten hadden we al les gehad over Sartre en Camus deze week, en toen bleek dat zijn Frans niet al te best was (toch wel vreemd voor een Sartre-expert). Maar ja, dat vergaven we hem - Nederlanders en Frans gaan niet zo goed samen. Ik was dan ook verbaasd om te horen dat zijn Engels zo mogelijk nog érger was! Hij las zijn tekst daarom af (wat zo saai is!) en jammergenoeg absoluut niet foutloos. Dana Villa hadden we ook al gezien in onze les over Hannah Arendt. Die avond was ik wel uitgeput.

Gisteren dus naar Stomp gaan kijken en het was fantastisch! Alleen was het publiek té enthousiast! Té veel applaus (waardoor je stukken mist), met álles lachen, met alles willen meeklappen en een dame die zo'n irritante overdreven luide en lange lach had...Zou dat eigen zijn aan een Belgisch publiek? Maar we zaten op een goede plaats, we konden alles goed zien. Frans zat wel naast een koppel dat op alles commentaar had. Maar het was dus zeker de moeite waard.

Daarna nog wat gaan drinken met mama, en haar oorbellen cadeau gedaan - die ze heel mooi vond, gelukkig. Dan zouden we een pita gaan eten in ons vaste restaurantje, maar ze waren gesloten en dan zijn we ergens anders binnengevallen, waar het uiteindelijk heel erg gezellig bleek.

Vandaag is het gedaan met cultuur en ontspanning, want morgen wordt het filosofieblog afgesloten en dus moet daar nog wat aan gewerkt worden...


Nip

4 opmerkingen:

Frans Vlinderman zei

Stomp was inderdaad een keigoeie voor deze zaterdag! Spijtig van dat typisch Belgische publiek, wat had ik een paar ervan graag eens stevig gestompt, in de hoop dat ze zich zouden terugvinden...

Filip Roman zei

Maar we zaten op een goede plaats, we konden alles goed zien. Frans zat wel naast een koppel dat op alles commentaar had. Maar het was dus zeker de moeite waard.

Had ik geweten dat Frans naast mij zat, dan had ik mijn vrouw, de betweetster, zeker even voorgesteld aan hem. Misschien had hij haar met een stevige stomp even het zwijgen kunnen opleggen. Had ik tenminste ook iets Stomp-zinnig kunnen horen.

Frans Vlinderman zei

Mwoehaha, gij se rakker da ge daar bent. En ons maar wijsmaken dat gij een jonk veulen zijt en nog van die typische internetdingen :p Gelukkig maar dat Nip en ik netjes op diezelfde internetoppervlakte zijn gebleven wat betreft uiterlijkheden en nog van die dingen :-)

Filip Roman zei

Wat gij ook nog niet weet Frans, omdat ik af en toe een Belgies woord bezig: stink be un rasechte rotterdamse gozûr, un kaaskop zoals jullie vlaminge met enige minachting zegge.

Ik vergeet dan ook nooit wat Nip in haar blog over jou kenbaar heeft gemaakt: 'Nederlanders en Frans gaan niet samen'.

Nou, dan ga stink maar allee!

BasicPublishing.nl - de website voor uw verhalen en gedichten

Miss Jackie Tee & Me

Miss Jackie Tee & Me