dinsdag 25 maart 2008

[wijvenweek] Foute Fashion

Ik mag shoppen en nieuwe (tweedehands) kleren dan wel leuk vinden, mode kan mij absoluut gestolen worden. Ik wil niet verdwijnen in een massa die allemaal dezelfde kleren aan heeft. Een trendy grijze muis, blijft een grijze muis.

Af en toe is er iets in de mode dat ik echt wel leuk vind, en dan doe ik wel mee, want op zo'n moment gooien ze dat bepaalde kledingstuk naar je kop. En probeer het als het uit de mode is, maar eens te vinden. En het is pas op dat moment dat ik die dingen het liefst dragen wil.

Ik vind het ongelofelijk grappig (en ook wel een beetje irritant) om van die fashion-victims tegen te komen, bij voorkeur op de Meir.

Wat ik afgelopen maanden tegenkwam en waar ik me stilletjes mee doodlachte of aan -ergerde:

- Drie meisjes, arm in arm, in exact dezelfde outfit Namelijk: zwarte legging, zwarte ballerina's met strikje, grijs mini-rokje en wit vest met kap. (zeg maar dag tegen je eigen persoonlijkheid...)

- Twee meisjes met skinny jeans, beenwarmers en zwarte ballerina's. Maar omdat het vroor hadden ze ook beeldige rood-blauwe voeten. Beenwarmers houden alleen je benen warm en zijn trouwens alleen cool en acceptable in Flashdance. En skinny jeans is trouwens de meest wrede uitvinding ooit. (want ik kan er niet in, met mijn dikke billen)

- Veel meisjes met korte broeken, leggings en laarzen. Ik kan er niet van over: dat is werkelijk de lelijkste outfit ever! Zodanig lachwekkend dat ik mij afvroeg hoe erg deze dames waren gebrainwashed door de wijvenboekskes dat ze hun eigen spiegelbeeld konden goedpraten. Heel erg, denk ik.

Het valt wel op dat de meeste victims in troepen het straatbeeld onveilig maken. Ze voelen zich misschien zekerder als ze niet de enigen zijn die er zo stylish (ahum) uitzien...

Nog vreselijke modeverschijnselen die ik mij kan herinneren:

- BH-bandjes in je kapsel verwerken
- Buffalo's
- kleren waar het merk gigantisch op afgebeeld stond (Tommy Hilfiger, iemand?)
- bandjes van strings boven de broekrand, en hoe flashier, hoe beter

Hebben jullie zo nog herinneringen aan foute fashion? Spill it!

Update: een paar knallers van voorbeelden van Foute Fashion vind je hier.


Nip

4 opmerkingen:

Frans Vlinderman zei

Geloof me maar als ik stel dat ik nog een hele hoop van die toestanden voor m'n ogen heb, maar dat ik ze hier niet kom spuien. Lijkt me gewoon het veiligste zo, nu jullie zo rozig verenigd aan hetzelfde zeel aan het trekken zijn geslagen :-p

Anoniem zei

Zo content dat ik ben om te lezen dat ik niet als enige mij platlach om vrouwen in skinnyjeans, jeans in botten gepropt of de absolute topper: een korte broek met botten onder. In de winter. Of botten als het buiten 35° is. Of idd leggings met tuttige balerina's onder. Man man man. Waar halen ze het toch vandaan...:-)

Nip zei

@ josie:

Vreselijk, he? De fashion-industrie is eigenlijk één grote grap die uit de hand gelopen is, denk ik soms.

Anoniem zei

Juist de mensen die niet mee willen lopen vertonen het grootste kuddegedrag, zo valt mij op. ;)
niks persoonlijks hoor, trouwens

BasicPublishing.nl - de website voor uw verhalen en gedichten

Miss Jackie Tee & Me

Miss Jackie Tee & Me