dinsdag 25 maart 2008

[wijvenweek] Shoppen als Trinny & Susannah

Ik vind shoppen niet leuk. Shoppen in de zin van: winkel in winkel uit, dat mooie truitje in je maat zoeken en niet vinden, pashokjes (Het probleem met pashokjes is dat het licht en de spiegel nooit lief voor je zijn. Ze zijn genadeloos.), sleuren met tassen, enzovoort. Daar is niets leuks aan. De leuke kant van deze vrouwelijke medaille is thuis je aanwinsten uitpakken en showen (en hopelijk bewonderd worden door uw Lief - of jezelf schaamteloos bewonderen, dat mag ook). Dát is leuk. Maar het shoppen zelf niet echt.

Vandaar dat ik nu ook veel te vinden ben op Marktplaats. Je kan echt leuke dingen op de kop tikken voor weinig geld. Tweedehands kleren vind ik leuk. Ik krijg een grotere kick van tweedehands aankopen dan van nieuwe dingen. Voordeel en nadeel van online aankopen: je moet/kan niet passen. Maar dat gokken maakt het alleen maar spannender.

Shoppen voor een ander is dan weer helemaal geweldig. Dan komen de Trinny en Susannah in mij naar boven. Vooral shoppen met en voor uw Lief is leuk. Of toch: shoppen met mijn Lief. Ik weet niet of dat voor alle Lieven geldt, maar die van mij verandert bij het betreden van een winkel tot een gewillige paspop. Hij kan ook echt enthousiast worden van die perfecte broek en euforisch worden als hij op het einde van zo'n dag opsomt wat hij allemaal gekocht heeft voor een toch niet zo buitensporig bedrag. En als wij dan in het openbaar verschijnen en hij een compliment krijgt, glimmen wij allemaal van trots: mijn Lief, ikzelf en de Trinny en Susannah diep in mij.


Nip

3 opmerkingen:

Goofball zei

hmm ik zei het elders ook al: shoppen voor een ander vind ik toch niet zo leuk. Ik heb dan beetje last mijn aandacht bij die ander te houden, wat natuurlijk niet zo sympathiek overkomt. Oepsie.

shoppen met mijn lief is wel leuk omdat hij dan alle zakken draagt. Whaahaaaa.

Online shoppen voor kleren durf ik toch niet. Dat gokken of het wel past zie ik niet zo zitten.

KRuiMeL zei

Eén keer nam ik een goede maat mee op sleeptouw voor een make-over. De jongen droeg gotbetert nog pulls met een winnie-look-a-like op, dus zo moeilijk was de opdracht niet.
Toch heb ik nog nooit zo graag iemand willen wurgen met de veertiende ruitjespull waarmee hij kwam aanzetten.
In kort: één maal was voldoende. Waar mijn lief bijzonder blij mee is.

Frans Vlinderman zei

Het heeft een paar jaren vertimmerwerk tussen mijn oren gekost, maar deze toekomstige Man van jou vindt zich hier helemaal in terug. Nu nog die twee truien eruit en gij hangt al ergens met uw wijvenkoppeke in de wolkskes, is't niet?

BasicPublishing.nl - de website voor uw verhalen en gedichten

Miss Jackie Tee & Me

Miss Jackie Tee & Me