zondag 22 juli 2007

Museum


Vandaag met Pieter naar het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten geweest. Dat was een eeuwigheid geleden, dus ik was blij toen ie met het voorstel kwam.

Als je zelf in een toeristische stad woont, kom je bijna nooit op die plekken... wat eigenlijk wel jammer is. Ik zou zo ook nog eens naar de Zoo willen, dat is ook al zo lang geleden. En we wonen er zo dichtbij!

Maar, het museum dus... Ik denk dat we ongeveer 4 uur hebben rondgedwaald. Wat we zoal gezien hebben:

Moderne schilders: Karel Appel, Roger Raveel, Constant Permeke, Rik Wouters (vond ik erg mooi), Vincent van Gogh (maar ééntje: de aardappelrooister), James Ensor, Amedeo Modigliani, Paul Delvaux, René Magritte, e.a.




Schilderend geraamte door James Ensor


Zittend naakt door Amedeo Modigliani

Klassieke Meesters: Jan van Eyck, Titiaan (!), Peter Paul Rubens, Pieter Brueghel, Jacob Jordaens, Antoon van Dyck, e.a.


Tenierplaats te Antwerpen door Henri de Braekeleer


Het was erg leuk om nog eens te doen! En het doet me eraan denken dat ik nog zoveel musea wil zien! Ik heb al wel wat gezien (o.a. het British Museum in Londen, tijdens mijn Griekenlandreis en de reis naar Barcelona), maar er is nog zoveel meer. Ik wil bijvoorbeeld heel graag de werken van Vermeer in het echt zien... dat komt nog wel.

Morgen vertrek ik weer naar het Noorden, en woensdag kom ik terug. Dus even geen blogberichten meer van mij...


Nip


(de werken in dit blogbericht hangen allemaal in het Koninklijk Museum van Schone Kunsten hier in Antwerpen)

1 opmerking:

Frans Vlinderman zei

Hewel, de Zoo, dat zegt me ook nog wel eens iets. Hebben ze daar ook geen vlinderafdeling? Kunnen we er gelijk een familieuitstapje van maken :)

BasicPublishing.nl - de website voor uw verhalen en gedichten

Miss Jackie Tee & Me

Miss Jackie Tee & Me