donderdag 5 juni 2008

Gastvrij Podium


Het was een erg mooie avond gisteren! Zoals altijd was er een combinatie van muziek en poëzie, alleen waren de studenten van de muziekschool er niet bij, want voor hen is het examenperiode. Op de poster stonden twee namen voor de muziek: Stef Miguel en Karolien, maar ik heb alleen een man horen zingen, dus ik veronderstel dat Karolien verhinderd was.


De zanger begon, niet op het podium, maar in de kapel (ze hebben die nu omgebouwd, maar de glasramen laten zitten, wat erg mooi is), waar hij een soort kerkelijk gezang liet horen. Ik vermoed dat hij de hele avond in het Portugees zong (ik verstond er niets van, dus het was geen Spaans, en het klonk ook niet als Italiaans, dus...). In de kapel liet hij ons een beetje meezingen, en daarna was het aan Teun, op het podium.


Teun was dus erg goed. Hij had drie sets, onderbroken door de zanger (deze keren ook op het podium). Ik had sommige werken al gehoord, maar hij bracht ze deze keer uit zijn hoofd en vandaar ook dynamischer. Niet alleen zijn poëzie is sterk, ook zijn stem is erg mooi (ik durfde het tegen hem niet zo zeggen, maar zijn stem is behoorlijk sexy). Het was een erg goed optreden, en een goede generale repetitie voor volgende week in de Muzeval.


Inmiddels begon de zanger mij wat te irriteren, met zijn dramatische uitdrukkingen en hyperpositieve uitspraken en rijmpjes waarmee hij zijn liedjes inleidde (in de trant van "pluk de dag, begin met een lach, het is zo fijn, op aarde te zijn") (dat was overdreven, maar you get the picture). Ik begon mij alleen af te vragen of de brave man het nieuws volgt de laatste tijd, want zo overgelukkig zijn met het leven lijkt me wat te manisch om mogelijk te zijn.


Op het free podium stonden onder andere Chris van de Rijck met impressionistische poëzie, Bart Hanna dichtte over de Antwerp Marathon, Frans Vlinderman, een debutante (ben haar naam vergeten) en Maarten (zonder jongleer-act).



Het was dus een erg gezellige avond, en wie benieuwd is naar Teun Deerts, krijgt donderdag nog een kans op de Muzeval!

Nip

2 opmerkingen:

Frans Vlinderman zei

Mooi verslag, er was blijkbaar ook een fotograaf in huis :p Er moet me echter iets van het hart: nadat Teun met hand en tand uitgelegd had dat er in zijn naam geen afkappingstekens en h-en voorkwamen, moest hij blijkbaar ook nog verteld hebben dat zijn naam geen afstamming vermeldde als 'zoon van'. Net zoals het Vlinderman is, moet het immers ook Deert zijn...

Ik vind zijn stem trouwens ook best sexy ;-)

Frans Vlinderman zei

En wanneer denkt gij dat ny eens aan te pakken, die overbodige s???

BasicPublishing.nl - de website voor uw verhalen en gedichten

Miss Jackie Tee & Me

Miss Jackie Tee & Me