woensdag 2 april 2008

Die wijven toch...


Gisteren met mama naar Ladies @ The Movies geweest. Wat een gedoe! We lieten onze kaartjes zien aan een schoon ventje , waarna we ons naar de Hollywoodzaal begaven, alwaar we bonnetjes kregen van andere schone ventjes. Die stonden daar allemaal niet toevallig, die ventjes, als je het mij vraagt. Maar ja, wat wil je, met 750 vrouwen...

In de zaal aangekomen snel mijn eerste bonnetje omgeruild voor een mierzoete cointreaupolitan. Jaja, Nip aan de cocktails...ik moet zeggen dat het nogal meeviel, maar ik heb toch liever een frisse mojito. Er stonden standjes waar allerlei wijvendingen aangeprezen en gedaan konden worden. Zo waren er standjes met juwelen, handtassen en tupperware (no kidding). Je kon een huidanalyse laten doen en je laten opmaken door visagisten. Er stond ook iemand vibrators aan de vrouw te brengen. Uiteindelijk probeerden ze ons daar allemaal geld te ontfutselen, dat was duidelijk. De meeste standjes doen namelijk aan 'houseparties', waarbij de gastvrouw een korting of iets dergelijk krijgt, zeker als je NU een afspraak maakt. Mama en ik zijn niet echt mensen voor een tupperware-avond, laat ik het zo zeggen. Dus leuk geprobeerd.
Ik vond het wat te druk, je kon nergens even rustig kijken. Mensen kijken kon dan weer heel goed. Mama merkte nog een bodybuilder op vanwie ze dacht dat hij was ingehuurd. Zo'n latino type met lang krullend haar en een veel te strak t-shirt zal door de week wel geen juwelen verkopen.

Ik heb behoorlijk laat tickets gekocht, waardoor we geen keuze meer hadden wat plaatsen betreft: de eerste rij zou het zijn! Ik zag al op tegen een stijve nek en hoofdpijn, maar eigenlijk was die eerste rij geen slechte zet. Voor de film begon, was er namelijk nog een hele show. Er werden 20 ballen de zaal ingegooid door de presentator (een man, of wat had u gedacht?), ik had er bijna een gevangen, maar het balletje kaatste ongelukkig terug en stuiterde wat voor de eerste rij toen het meisje naast me een tijgersprong nam en de vrouw links van mama zich uit haar stoel katapulteerde richting hetzelfde balletje. Het meisje naast me had geluk, maar ze lagen wel allebei languit over de grond te rollen. De 20 gelukkigen kregen allemaal prijzen, gaande van juweeltjes en fitnessabonnementen tot een bon voor vibrators en dergelijke. Er werd ook nog een fles champagne verloot en dan kwam er nog een hoofdprijs: een reis ter waarde van € 800.
Daarvoor koos de presentator uit elk blok stoelen uit de zaal iemand uit (iemand met een rode trui, rode rok, geel topje,...). Vrouwen kunnen best giftig zijn als er iets te winnen valt (dat is geen rode rok, gij wees naar mij, dat is wit en geen geel,...). Uiteindelijk stonden er genoeg vrouwen vanvoor. Zij moesten zich nu onsterfelijk belachelijk maken, door een ritme te spelen op een djembé en heel hard te roepen (ze moesten eigenlijk een ritme naspelen). Ze trommelden zonder uitzondering zwakjes en totaal ritmeloos op het ding, maar roepen konden ze als geen ander. Mama zat zich lichtjes op te boeien, aangezien ik een djembé heb (momenteel met kapot vel, boehoe), lessen heb gehad en dus best wel wat ritmes kan produceren. Maar ik ben blij dat ik daar niet moest staan. Eén van de verliezers maakte een 'fuck you' en 'loser' gebaar naar de zaal. Ik verwonder mij er nog steeds over dat zij haar stoel zonder kleerscheuren heeft bereikt, maar de dodelijke blikken zullen haar wel gevolgd hebben.

De film was wel aardig, maar niet fantastisch.

Daarna konden we nog een Goodie Bag gaan halen, waarin allemaal bonnen zaten (jeej, een fitnessabbonnement voor één dag! Ahum), een ketting, een knalroze cointreaupolitan-shaker (ook geschikt voor vinnaigrette), een gsm-lichtje en een parfumstaaltje. Hmm.

Mama en ik denken dat Ladies @ The Movies georganiseerd wordt door mannen die denken dat het leven der vrouwen bestaat uit nagelstudio's, diëten, make-up en smachten naar latino's met strakke t-shirtjes. Zo'n vrouwen zijn we niet, maar als er goodie bags worden uitgedeeld en premières worden gespeeld, zijn we er toch graag bij. Zeker als we eens kunnen lachen met competitieve medewijven...


Nip

7 opmerkingen:

Maud zei

mss moet ik toch maar eens gaan voor de goodiebag :)
per slot van rekening ben ik daarvoor ook naar de nacht van het examen geweest

Nip zei

@ Maud

Het is wel een aparte ervaring, moet ik zeggen. Niet te veel verwachten van die goodiebag, trouwens. :-)

Anoniem zei

er komt ook een "men@themovies"...ik denk dat ik best een kogelvrjivest en een wapenarsenaal aanschaf? :s
lol
'tmoet idd te moeite gewest om te observeren...catfight!

Nip zei

@Jeronimo

Ik denk eigenlijk dat Men @ The Movies een pak leuker gaat zijn dan de vrouwelijke variant. Ik kan mij natuurlijk ook heel hard vergissen, dus als je gaat: een verslag?

Kim zei

Geweldig! Ik moet dat precies toch eens een keertje gaan doen, de préshow alleen al lijkt me het geld waard :D

Nip zei

@ lilkim8

Absoluut! Dit moet je echt een keer meegemaakt hebben. Ik denk dat ik volgende maand weer ga. Het is niet zoveel duurder dan een gewoon filmticket, en het is eigelijk behoorlijk hilarisch. Wel samen met iemand gaan: slappe lach gegarandeerd.

Anoniem zei

Zo te l ezen is de film maar bijzaak op heel die'Ladies @ the movies night'. Grappig.

BasicPublishing.nl - de website voor uw verhalen en gedichten

Miss Jackie Tee & Me

Miss Jackie Tee & Me