woensdag 26 september 2007

Terug naar UA!

Gisteren is het academiejaar voor mij weer begonnen...direct een hele dag college. Van 11u tot 13u en van 14u tot 16u het onderzoeksseminarie over het begrip 'Waarheid'. Dat is een samenwerking met de Universiteit van Tilburg, en daarom krijgen we afwisselend les in Antwerpen en Tilburg.

Gisteren werd de les gegeven door de enthousiaste Prof. Buekens uit Tilburg. Ik had moeite met hem te volgen, veel (nieuwe) termen en wel heel erg analytisch...zelfs hun notering van de logica is anders! Het leek af en toe wel op een wiskundeles, met allerlei formules op het bord...

Het zal niet eenvoudig zijn, maar ik denk wel dat ik dit vak blijf volgen.

Van 18u tot 19.30u had ik dan nog grondige studie: filosofie van de religie: 'believing without belonging' versus 'belonging without believing' van Prof. Van Herck. Daar heb ik al een aantal vakken bij gevolgd, en dat zijn altijd heel interessante onderwerpen en lessen.

Verder twijfel ik nog over een aantal vakken...filosofie van de kunst of toch maar metafysica? Filosofie van de economie of jodendom en filosofie?

En dan maar puzzelen...


Nip

1 opmerking:

Frans Vlinderman zei

Allez, veel goede moed, en studeren maar! Binnenkort ikke ook terug naar school zie, Pestalozzi, hou je maar vast aan de takken van de gesnoeide bomen!

BasicPublishing.nl - de website voor uw verhalen en gedichten

Miss Jackie Tee & Me

Miss Jackie Tee & Me