dinsdag 27 mei 2008

Leestips enzo

Tja, een beetje laat, maar om toch even het hoofdstuk Eurosong af te sluiten: ik heb de finale niet gezien (we zaten trouwens op het verjaardagsfeestje van Mama Vlinderman), maar de winnende act zat in de eerste voorronde, en ik moet zeggen dat ik er niets aanvond. Ja, een gladde kerel, die blijkbaar de vrouwelijke Oostblokharten sneller doet kloppen, maar het mijne liet hij onberoerd. Het liedje was ook absoluut niet bijzonder, hij deed nogal arrogant, en wát stond die ijsschaatser daar te doen? Ook de andere 'toppers' vond ik maar duffe afkooksels van Britney en co. Vooral weinig kleding en veel siliconen.

Dus ik ben blij dat Ishtar niet tussen dat zootje ongeregeld moest aantreden. Een bewijs dat wij Belgen eenvoudige, vrolijke mensen zijn, die wel houden van muziek en frisse meisjes met blozende wangen. En rokken die over de knie reiken. Soit. Vanaf nu laat het hele circus me dus (weer) koud. En één van de dagen haal ik de cd van Ishtar in huis.

Over muziek gesproken: de nieuwe cd van Beiroet mag er ook zijn!

Dan heb ik nog leestips voor de leesgierige bloglezer: 'De vliegeraar' en 'Duizend schitterende zonnen' van Khaled Hosseini. Ik weet wel dat de halve wereld 'De vliegeraar' waarschijnlijk wel al gelezen, dan wel gezien, heeft. Maar ik ben iemand die pas met een hype besluit mee te gaan, wanneer die bijna over is...ik heb een soort vooroordeel over hypes. Maar deze is dus zeer terecht!

Ik heb de twee boeken wel in 'verkeerde volgorde' gelezen, en las dus eerst 'Duizend schitterende zonnen' en heb gisteren 'De vliegeraar' uitgelezen. Ze zijn allebei heel erg goed geschreven, meeslepend, zeer pijnlijk...Een echt, tastbaar beeld van Afghanistan. De impact sloeg mij toch omver. Nuja, gewoon lezen, dus.

Verder wil ik hier al een tijdje schrijven over heel andere dingen dan Eurosong enzo, maar het komt er maar niet van. Ik weet niet of er wel iemand op zit te wachten. Misschien dat ik er morgen eens aan begin.


Nip

Geen opmerkingen:

BasicPublishing.nl - de website voor uw verhalen en gedichten

Miss Jackie Tee & Me

Miss Jackie Tee & Me