maandag 5 maart 2007

Kunst: Gil



© Gil



Vandaag wil ik even jullie aandacht vestigen op de illustraties van Gil Heuvelmans, die ik heb leren kennen via de site Basic Publishing. Hij was even zenuwachtig om hier te verschijnen, maar vandaag is het dan zover.




© Gil


Hij stelt zichzelf even voor:

"Ik ben Gil. 34 jaar, werk als taxichauffeur in het weekend ('s nachts) en als nachtreceptionist (ook 's nachts dus) in een zakelijk viersterrenhotel tijdens de week, opdat ik er uren per dag niks beters te doen heb dan internetten, broodjes smeren en computerspelletjes spelen. Een uurtje of twee/drie per dag doe ik dan echt werk om me niet te schuldig te voelen.ik ben tien jaar naar de kunstacademie geweest: in Aalst, Gent en Bournemouth. ik teken - meestal Disney/Antoon Pieck-achtige sprookjeskitch - in kleurpotlood en aquarelkrijtjes, ik schilder in acryl, ik boetseer, ik ben een tijdje tingieter geweest (helaas nu niet meer), ik restaureer oldtimers (heb momenteel een Chevrolet Bel Air lijkwagen, een 2.4 V6 Dino en een volvo 144), speel pool, en doe hier en daar wat workshops om mogelijke verborgen talenten te ontdekken.Heb enkele jaren psychologie gestudeerd - puur voor het perverse ervan - en zodoende mijn heerlijke vriendinnetje Liesbet buit gemaakt, van wie ik meer hou dan van Ferrari's, chocolade en smurfen bij elkaar.Ik woon in een leuk antiek herenhuis in een sprookjesachtige buurt in Gent, samen met de fantastische Eva en de altijd innemende - immer in het buitenland verblijvende maar wel leuk de huur mee betalende - Corentin." (van het forum van BP)

Een echte duizendpoot, dus, die Gil. Maar dat is nog niet alles:

"Wie geïnteresseerd is in meer illustraties mag me altijd een mailtje sturen op gilheuvelmans@hotmail.com, dan stuur ik gewillig wat tekeningen door. En wie zijn/haar verhaaltje door mij geïllustreerd wilt mag dat ook altijd voorstellen. Weet dat mijn (ietwat bombastische, detaillistische Disney-achtige) stijl zich maar leent tot een klein percentage van de verhalen/gedichten hier aanwezig. Vragen staat vrij." (uit het profiel van Gil op BP)





© Gil





Meer werken en verhalen van Gil vind je hier.

Geen opmerkingen:

BasicPublishing.nl - de website voor uw verhalen en gedichten

Miss Jackie Tee & Me

Miss Jackie Tee & Me