dinsdag 22 mei 2007

Girltalk


Ik moet het er ook maar eens over hebben, denk ik. Vrouwendingen.

In dit geval ga ik het even hebben over 'celebs' en 'anorexia'. Dit naar aanleiding van een hele hoop dingen, waaronder het 'beschuldigen' van (één van mijn 'favoriete' actrices) Keira Knightley. Ze zou namelijk anorexia hebben, wat ze zelf met klem blijft ontkennen. Ze weet héél goed wat anorexia is, haar oma en overgrootmoeder hadden het, zij zelf NIET.

Daar laat de media het natuurlijk niet bij, er blijven maar artikelen verschijnen, die zogenaamd over de nieuwe 'Pirates-film' gaan, maar eigenlijk de anorexia-vraag stellen.

Goed, ik ga hier niet beweren dat Keira dik is, want ze is inderdaad erg dun. Maar zo'n lichaamstype bestaat nu eenmaal. Je kan trouwens niemand zomaar 'beschuldigen' van anorexia, het blijft een ziekte, mensen!

Laten we nu even een fotootje bekijken van ons aller Keira.



Het enige wat ik denk bij het zien van deze foto is 'zo'n buik wil ik ook wel'.


Dit zijn dan de foto's waarna het hele anorexia-verhaal is begonnen. Nu, oké, ze is dun. Maar ze ziet er kerngezond uit, als je het mij vraagt. Het enige dat me verder opvalt is het gebrek aan borsten. Daar heeft ze zelf ook wel iets over te zeggen:

De Britse actrice Keira Knightley, die de geruchten van een eetstoornis steeds met klem heeft ontkend, zegt dat ze graag zou verdikken op de juiste plaatsen. Zo schrijft het Amerikaanse showbizzmagazine People zaterdag.
De actrice, die de rol vertolkt van Elizabeth Swann in de "Pirates of the Caribbean"-films, vertelde in de Britse ochtendshow GMTV dat "ze heel graag borsten had gehad". "Ik zou graag het figuur van Monica Bellucci hebben", bekende de 22-jarige Knightley. "Maar ik zal nooit zo'n figuur hebben, want ik ben wie ik ben." In het interview wuift ze het idee om ooit plastische chirurgie te ondergaan weg. "Het is veel te angstaanjagend. Ik zou het niet kunnen", aldus Keira. Vorige zomer, met de filmpremière van "King Arthur", uitte Knightley nog kritiek over haar digitale borstvergroting op de filmposters van de film. "Die dingen waren in elk geval niet van mij", aldus de actrice.

Inderdaad: hier het bewijs:


Ik heb het graag, actrices die hun onzekerheden eens uiten, of zeggen dat ze niet zijn zoals op de foto's die iedereen overal te zien krijgt. Dat herstelt toch een klein beetje het totaal verminkte beeld dat we krijgen voorgeschoteld.

Wie ik op dat vlak helemaal bewonder is mijn favoriete actrice (met stip op nummer 1) Kate Winstlet, die woedend werd bij het zien van een foto waarbij ze de helft van haar benen hadden weggehaald en meer van dat.

Niet eens een mooie foto, als je het mij vraagt. Geef mij dan maar zo'n Kate:



Blij dat ook actrices die niet in een maatje 34 passen mooie rollen krijgen. En blij dat Kate ook nooit in een maatje 34 zou willen passen.

Om af te ronden, vergelijk onze Keira maar eens met dit hoopje botten dat door het leven gaat als Nicole 'simple life' Richie: (en blijf van die zelfbruindende crème af!)



Gelukkig dat zij er eindelijk iets aan doet...

Om te eindigen: ik ben hier maar even aan het ventileren, dus gelieve niets verkeerd op te vatten. Ik ben voor mensen die zich goed voelen met wie ze zijn, en voor beroemdheden die toegeven dat ze ook maar gewone mensen zijn met hier en daar een kilo te veel of een cupmaat te weinig.

En dat is wel genoeg glossy-gedoe en girltalk voor vandaag.

Oja: volgende week mijn eerste examen. *stressssss*


Geen opmerkingen:

BasicPublishing.nl - de website voor uw verhalen en gedichten

Miss Jackie Tee & Me

Miss Jackie Tee & Me