zondag 27 mei 2007

At World's End



En 'de blok' is begonnen...

Vrijdag heb ik mijn eerste examen: Kant (eigenlijk heet het vak: seminarie antieke filosofische auteurs II, maar 'Kant' geeft duidelijker weer waar het over gaat)

Veel Duits, in ieder geval, en laat ik dat nou net niet kunnen. Maar we mogen een woordenboek meenemen naar het examen.

Ik heb al gezien dat de eerste drie examens voor de meeste problemen zullen zorgen, en dat het daarna wat minder stressy wordt...

Voor de 'blok' begon, zijn Vlinderman en ik nog snel even naar 'Pirates of the Caribbean: At World's End' gaan kijken. Ik ben blij dat we hem hebben gezien, maar ik heb er dubbele gevoelens bij. Hij duurt wat te lang, iets te véél verhaallijnen, te véél peronages en een bij de haren getrokken mythe erin verwerkt...ook het einde vond ik niet echt de 'climax' die Johnny Depp er in ziet...Aan de andere kant hebben we weer een dikke drie uur kunnen doorbrengen met onze Jack Sparrow, Will Turner en Elizabeth Swann. De laatste film uit de reeks is duidelijk de 'donkerste'. En dat is ergens een beetje jammer, want ik vond de eerste film nou net zo leuk omdat ie zo luchtig en grappig was. Maar ook erg on-Disney. De sets waren prachtig, en het stukje 'at world's end' is heerlijk bizar.

Nuja, al bij al niet zo slecht, maar hoewel ik Davy Jones geweldig vind, blijft toch de eerste film mijn favoriet.
En nu terug naar Kant!


1 opmerking:

Valerie zei

Ik denk niet dat het de laatste was feitelijk. De geruchten over een vierde film zijn er al langer en Disney zou gek zijn moesten ze hun goudmijntje laten schieten...
go go johnny!!!

Good luck met Kant...;-)

BasicPublishing.nl - de website voor uw verhalen en gedichten

Miss Jackie Tee & Me

Miss Jackie Tee & Me