donderdag 22 november 2007

Dwaallicht + slecht nieuws


Dit gedicht van Zilverfeetje las ik vanmorgen, en ik vond het zo mooi dat ik het ook even hier in de aandacht wil zetten:




Dwaallicht


ik sluit mijn ogen
en zoek jou
mijn ziel tast
sporen in het
duister


ik hunker horen
van je stem
die mij versmelt
bij zachtste
fluister


ik tast de randen
van mijn geest
kunnen ze jou
bereiken
raken


ik strek mijn
wezen naar je toe
en poog de brug
naar jou te
maken


jouw glans licht
mijn pad stralend uit
je leeft intens
onder mijn
huid


Zilverfeetje, 20 november 2007


Meer info over en gedichten van Zilverfeetje vind je op haar verhalensite-profiel en op haar eigen site.


Nip

PS: net terug van de dokter met slecht nieuws: mijn tenen moeten operatief rechtgezet worden. Dat is best ingrijpend, ik zal zeker 2 maanden moeten revalideren. Dat mijn tenen scheef staan is natuurlijk geen nieuws (blijkbaar heet dit verschijnsel niet 'Scheve Grote Teen' maar 'Hallux Valgus'), en ik dacht al wel langer dat er ooit wel eens iets zou mislopen. Nu is het dus zover. Hoewel ik de operatie toch zeker ga uitstellen tot na het huwelijk. Ik moet een beetje uitkijken wat voor schoenen ik draag - dus dat worden waarschijnlijk niet de elegantste trouwschoentjes. Maar er zijn ergere dingen, zal ik maar denken...

Verder moet ook papa weer onder het mes. Nu de ene heup weer in orde is, geeft de andere er de brui aan. De operatie is gepland in februari.

Tot zover de slechte-nieuws-flash...

1 opmerking:

Frans Vlinderman zei

Scheve teentjes of niet, ik wil je nog even graag als zonder dat nieuws :-)

BasicPublishing.nl - de website voor uw verhalen en gedichten

Miss Jackie Tee & Me

Miss Jackie Tee & Me