zaterdag 24 november 2007

De Jurk?



Vanmiddag met mama even naar bruidswinkel Le Chapeau geweest. Al jaren lang komen we daar met de tram langs en zitten we met kritische blik de jurken in de etalage te keuren. Vreemd om dan ineens daar binnen te stappen en alles van dichtbij te kunnen zien.

We hadden geen afspraak, maar het was de bedoeling gewoon eens te kijken hoe dat allemaal gaat. Françoise gaf ons een rondleiding en noteerde alles wat ik mooi vond. We liepen heen en weer de hele winkel door, terwijl we probeerden niet op sleepjes of teentjes van poserende bruidjes-to-be te trappen en het zicht van hun publiek niet te veel te belemmeren. Toen we zo ongeveer alle rekken hadden gepasseerd, trok mama nog even een jurk uit een rek om eens wat beter te kijken. Die vonden we zo mooi dat Françoise voorstelde om hem snel even te passen.

Het was de perfecte jurk.

Woensdag hebben we een afspraak, en ga ik toch ook wat andere jurken passen (dat hoort er gewoon bij). Ook Britt zal meegaan om te kijken. Maar als zij die ene jurk ook zo mooi vindt, is de keuze snel gemaakt.


Nip

2 opmerkingen:

Frans Vlinderman zei

Vrouwen op jurkenjacht, ik zal ook eens een dagje kostuumgedoe moeten organiseren... Al heb ik er niet al te veel zin in, lief.

Miss M zei

Het lijkt me enig, die periode van voorbereiding, de jurken passen, met de vriendinnen gaan shoppen, huwelijkslijsten, enz ...

BasicPublishing.nl - de website voor uw verhalen en gedichten

Miss Jackie Tee & Me

Miss Jackie Tee & Me