zaterdag 18 augustus 2007

filmtips


Deze film verenigt een aantal dingen die ik graag heb: Kevin Spacey, Kate Winslet, filosofie (een beetje), spanning, protest (tegen de doodstraf in Amerika) en een sterk einde. Een aanrader dus...


Nog een aanrader is
Dustin Hoffman, Emma Thompson en de fantastische Maggie Gyllenhaal. Tja, de film zit vol verwijzingen, onder andere naar allerlei wetenschappers en kunstenaars (personages hebben achternamen als Eiffel, Pascal en Escher) en de groene appels en blauwe lucht met wolken doet aan Magritte denken...Maar vooral een vreemd en lievig verhaal.


2 opmerkingen:

Frans Vlinderman zei

Ik heb met veel plezier en enthousiasme beide films gezien, inderdaad, aanraders. De eerste heb ik ondertussen zelfs al tweemaal bekeken, nummer drie ligt er aan te komen. Kevin Spacey is gewoon opnieuw schitterend, net zo schitterend als Kate Winslet de pannen van het dak speelt in een typetje dat ik niet echt gewoon ben van haar.
Film twee, daar voeg ik niets aan toe, die zit gewoon tjokvol met wat je allemaal zelf moet zien... Goeie reclame, Nip, binnenkort doen we toch hetzelfde voor het filmforum, niet?

Anoniem zei

Hai Nip,

dit kan geen toeval zijn, maar ik wilde vandaag 'Stranger Than Fiction' gaan bekijken.

Leuk om je gisteren te hebben mogen gezien.

BasicPublishing.nl - de website voor uw verhalen en gedichten

Miss Jackie Tee & Me

Miss Jackie Tee & Me