donderdag 12 april 2007

Lachen en zingen met wiskunde


Ik ben zeker geen krak in wiskunde, maar zelfs ik moest lachen met het clipje van The Klein Four Group. Het leek me een groepje studenten die een wiskundig liefdesliedje zingen, met de titel 'Finite simple group (of order two)'. Je weet wel, zo'n bende grapjassen die, zoals iedereen tegenwoordig, iets op youtube gooien. (Het filmpje kan je hierboven aanklikken (bij 'filmpjes'), om de minuut ofzo wisselt het af, Sioen en de wiskundenerds)

Na wat googelen ontdekte ik hun site, en daar kon ik uit opmaken dat deze geeks al 2 cd's hebben ('Musical Fruitcakes' en 'Elements')! Het nummertje dat ik gevonden had is blijkbaar al een jaar in roulatie op het internet. Het is een a capella groepje van wiskundestudenten van de Northwestern University mathematics departement, die blijkbaar wel met zichzelf kunnen lachen.

Ik ben dan niet zo gek van wiskunde, dit klinkt eerlijk gezegd lang niet gek. En zingen lijkt me best een leuke manier om wiskunde te leren...

Zelf eens kijken naar de site van The Klein Four Group? Klik HIER.

Nip

Geen opmerkingen:

BasicPublishing.nl - de website voor uw verhalen en gedichten

Miss Jackie Tee & Me

Miss Jackie Tee & Me